زندگی شهری در جستجوی وسایلی با جانمایی در حداقل جای ممکن و حداکثر کاربری است. اتاق خواب‌های کوچک نباید مانع از ایجاد راحتی و آسایش شوند. به همین دلیل وسایلی مانند تخت خواب کم جا می‌تواند مشکلات زیادی را حل نمایند و احساس خوبی به استفاده کننده خود هدیه دهند. اما برای انتخاب این نوع تخت باید نکاتی را مورد توجه قرار داد. در این مقاله سعی داریم در زمینه این وسیله پرکاربرد اطلاعاتی را اریه دهیم، تا در زمان انتخاب آن بتوانید بهترین نوع آن را تهیه نمایید. این اطلاعات شامل جنس این نوع تخت‌ها، نکات مهم در طراحی، انواع آن، کاربری‌های متفاوت، شیوه سفارش و خرید تخت خواب‌های کم جا است.
این نوع تخت‌ها در محصولات شرکت نووآ به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:
  • تخت خواب تاشو
  • تخت خواب 2 طبقه
در صورت تمایل می‌توانید مقاله‌های آن‌ها را نیز مطالعه نمایید. این تخت‌ها در همین دو نوع دارای انواع متفاوتی هستند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌نماییم:

تخت خواب جک دار و بدون جک

این نوع تخت، به واسطه امکان بالا بردن تشک و جانمایی وسایل در زیر آن، بسیار خاص است در این نوع تخت به واسطه وجود جک جای کم‌تری اشغال خواهد شد. جک می‌تواند باعث جمع شدن تخت خواب نیز شود و نوع کاربری آن را عوض نماید.

تخت خواب تاشو چند منظوره

تخت‌های تاشو می‌توانند در زمان عدم استفاده تبدیل به وسیله کاربردی دیگری شوند. به عنوان مثال تخت‌هایی که تبدیل به مبل می‌شوند. وجود این نوع تخت کمک قابل توجهی به ایجاد فضای بزرگ، در آپارتمان‌های کوچک و سوییت‌ها می‌کند. این تخت‌های تاشو می‌توانند جمع شوند و فضای کوچکی را اشغال نمایند. تخت خواب کم جا کنترل دار مشکل باز و بسته کردن آن را نیز حل می‌نماید.

تخت خواب دو طبقه چند منظوره

این نوع تخت دارای دو نوع زیر است:
  • تخت خواب دو طبقه دو تخته
  • تخت خواب دو طبقه تک تخته
در نوع دوم از تخت طبقه دوم به‌عنوان تخت خواب استفاده می‌شود. تخت طبقه اول، بنابر نظر مشتری، طراحی کاربردی مانند کتابخانه، کمد و کلوزت، میز تحریر، مبل راحتی و ... خواهد داشت. این نوع تخت خواب‌ها بسیار زیبا و محبوب هستند. به ویژه به عنوان تخت خواب نوجوانان، تخت خواب پسران و تخت خواب دختران بسیار کاربردی و جذاب هستند.

این تخت‌ها بسته به نوع انتخاب‌شان باید دارای ویژگی‌های خاص خودشان باشند. اما تمام آن‌ها باید چند ویژگی مشترک داشته باشند. در ادامه تعدادی از این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم:

جنس تخت خواب کم جا

جنس این نوع تخت‌ها به دلیل کاربردی بودن و در بیشتر موارد چندکاره بودن باید مرغوب باشد. این تخت‌ها به ویژه از نوع جک‌دار و تاشو به دلیلی باز و بسته شدن مدام باید بسیار مستحکم باشند و ابزار یراق و اتصالات آن باید دارای جنس مناسب و مرغوبی داشته باشند. استفاده از اتصالات نامرغوب این وسیله را از حالت چند کاره خارج می‌نماید.

نمای تخت خواب

نمای تخت خواب از هر نوع باید زیبا و جذاب باشد. طراحی تخت‌خواب در نمای اتاق خواب تاثیر زیادی خواهد گذاشت. به همین دلیل باید خاص باشد. امروزه تخت‌های کم جا با طراحی‌های ویژه و با طرح و سلیقه انتخابی مشتری دارای زیبایی فراوانی هستند.

تخت خواب کم‌جای کاربردی

این نوع تخت‌ها باید بسیار کاربردی باشند. کاربردی بودن در این وسیله به معنای آن است که از جز به جز آن بتوان به طور کامل استفاده کرد. به عنوان مثال اگر تخت دوطبقه‌ای داریم که در طبقه اول آن مبل یا میز تحریر طراحی شده است باید این مبل یا میز تحریر تمام استاندارهای لازم را داشته باشد. در غیر این صورت آن بخش از کار، از استفاده خارج می‌شود و کاربردی محسوب نمی‌شود.

تخت خواب کم جا دارای اندازه‌های استاندارد

تخت خواب باید دارای اندازه استاندارد و متناسبی باشد. در این صورت این وسیله تبدیل به عنصری راحت خواهد شد. به عنوان مثال ارتفاع مناسب تخت برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان متفاوت است. در تخت‌های دو طبقه اگر ارتفاع طبقه دوم مناسب نباشد برای استفاده از طبقه اول دردسر تولید خواهد کرد. وجود یک پله راحت برای عبور و مرور به طبقه دوم استفاده از این وسیله را راحت می‌کند. وجود محافظی استاندارد و محکم، برای طبقه دوم، استفاده از این وسیله را ایمن می‌نماید.

تخت خواب با قابلیت باز شدن

خیلی وقت‌ها لازم است از یک مکان به مکان دیگری نقل مکان نماییم. در این صورت یک تخت خواب کم جا با قابلیت باز شدن یا جدا کردن اتصالات و دوباره سوار کردن آن بسیار اهمیت دارد. استفاده از اتصالات مناسب این امکان را فراهم می‌نماید.

تخت خواب با قیمت مناسب

قیمت هر وسیله برای ما اهمیت دارد. به همین دلیل مهم است که باید خرید یا سفارش تخت خواب کم جا را به افراد و شرکت‌های دارای اعتبار و متخصص بسپاریم. در این صورت این افراد و شرکت‌ها نرخی مصوب و قانونی را دریافت می‌نمایند و مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی نخواهیم شد.

این نوع تخت برای کاربردی بودن بهتر است متناسب با اندازه اتاق، نوع کاربری و سلیقه مشتری طراحی شوند. یک تخت خواب کم جای سفارشی بسیاری از نیازهای استفاده کننده را در یک اتاق کوچک حل می‌نماید و لزوم استفاده از چند وسیله جداگانه که هزینه و فضای زیادی لازم دارد را رفع می‌نماید. شرکت تخصصی تولید محصولات نووآ با متخصصین و صاحبان فن، تکنیک و اندیشه مجرب خود با تماس مشتری در محل مورد نظر حاضر می‌شود و ضمن ارایه طراحی ابتکاری در کنار سلیقه مشتری، برآورد هزینه نیز انجام خواهد شد. طراحی وسایل شکیل و زیبا را به ما بسپارید و با کمال آرامش و اطمینان منتظر بهترین نتیجه باشید.
خرید تخت خواب کم جا به صورت آماده و به‌صورت سفارشی امکان‌پذیر است. در هنگام خرید این وسیله دقت داشته باشید که در نوع آماده این وسیله استفاده از هر متریالی امکان‌پذیر است. جنس چوب به‎کار رفته و اتصالات تخت شامل انواع جک، لولا، بست، آلن، دستگیره و ابزار یراق مورد استفاده باید استاندارد و ایمن باشد. در نوع تخت خواب سفارشی از متریال خاص مناسب و استاندارد استفاده خواهد شد. با توجه به همه موارد ذکر شده در این مقاله در زمان خرید دقت لازم را به ویژه در بررسی متریال به‌کار رفته در آن داشته باشید. اگر به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده نمایید.
قیمت تخت خواب کم جا این وسیله با توجه به جنس به کار رفته و طراحی آن تعیین می‌شود. اگر چه استفاده از متریال استاندارد و درجه یک کمی بر هزینه نهایی تخت خواب کم جا می‌افزاید اما در عوض، دوام و کاربرد این وسیله را بالا خواهد برد. قیمت تخت‌های کم‌جا با توجه به چند منظوره بودن آن‌ها، بیشتر از قیمت تخت‌ خواب معمولی است. مزیت خرید تخت کم‌جا آن است که شما چندین وسیله را به‌صورت هم‌زمان برای یک اتاق خریداری می‌نمایید، بنابراین با سفارش و خرید آن برد با شماست.
در این مقاله اطلاعاتی درباره تخت‌های خواب کم جا ارایه شد. این وسیله دارای انواع متفاوتی است که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. هم‌چنین این وسیله باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا بتواند تمام نیازهای استفاده کننده خود را رفع نماید. در این مقاله نکات قابل توجهی درباره ویژگی‌های این وسیله بیان شد. در پایان نیز اطلاعات دقیقی درباره سفارش، خرید و قیمت تخت خواب کم جا ارایه شد، که کمکتان می‌کند تا انتخابی درست و مناسب داشته باشید.