یک فضای داخلی لوکس و مدرن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در تمام قسمت‌های خود است. در چنین مکانی استفاده از کمدهای قدیمی جداگانه برای لباس، کفش، کیف، وسایل آرایش و ... مناسب نیست. کمد و کلوزت محصولی طراحی شده، برای نظم دادن امروزی و جدید به همه‌ی وسایل ذکر شده در یک مکان است. کمد و کلوزت نووآ دارای دو سبک طراحی مدرن و نئو کلاسیک است. در این مقاله درباره‌ی کمد و کلوزت نئوکلاسیک اطلاعات جامعی ارایه می‌نماییم. امیدواریم این نوشتار راهنمای مناسبی برای انتخاب، سفارش و خرید کمد و کلوزت نئوکلاسیک باشد.
هر وسیله در سبک نئوکلاسیک، ویژگی‌های مشترکی از دو سبک مدرن و کلاسیک دارد. این وسیله از سبک مدرن کاربردی بودن و از سبک کلاسیک نمای ظاهری شیک آن را به وام گرفته است. سبک نئوکلاسیک هم‌چون سبک کلاسیک تمایل به ایجاد تقارن در طراحی نمای ظاهری و اجزای درونی خود دارد. استفاده از سرستون و ستون در نمای ظاهری و در صورت تمایل مشتری، بر زیبایی و شکوه آن می‌افزاید. تنوع رنگ‌بندی این محصول، بسیار بیشتر از سبک مدرن است. هم‌چنین استفاده از ویترین شیشه‌ای و لامپ‌های مخصوص در نمای ظاهری و داخلی، از ویژگی‌های خاص این وسیله در سبک نئوکلاسیک است.
مهم‌ترین متریال کمد و کلوزت در سبک نئوکلاسیک چوب است. چوب طبیعی و چوب مصنوعی ام دی اف برای این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه توضیحاتی درباره این دو نوع چوب که در ساخت این وسیله مورد استفاده قرار می‌گیرد بیان می‌نماییم:

چوب طبیعی

چوب طبیعی مورد استفاده برای این محصول، چوب درختان بلوط و راش است. این چوب برای درب‌های این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نماهای داخلی چوب ام دی اف بهترین گزینه است. این نوع کمد و کلوزت به دلیل آن‌که چوب طبیعی نیاز به کار زیادی برای آماده کردن، طراحی و جلاکاری دارد، هزینه بالایی دارد. این محصول با چوب طبیعی زمان بیشتری برای ساخت نیاز دارد.

چوب MDF

چوب ام دی اف مورد استفاده در این محصول به صورت خام مصرف می‌شود. این چوب در نهایت دو نوع پوشش متفاوت به خود می‌پذیرد که در ادامه درباره‌ی این دو نوع پوشش، نکاتی را بیان می‌نماییم:

MDF خام و رنگ پلی اورتان

استفاده از ام دی اف خام و رنگ کردن آن با پوشش رنگ پلی اورتان خارجی، مزایای زیادی دارد. این محصول باکیفیت عالی برای آماده ‎سازی در روش رنگ کردن پلی اورتان پوششی، به زمان کمتری نیازمند است. استفاده از پوشش رنگ، مزیت انتخاب از میان تنوع رنگی فراوان را فراهم می‌نماید. درجه براق بودن و مات بودن نیز در این نوع پوشش قابل انتخاب است.

MDF با روکش چوب طبیعی

چوب ام دی اف با پوشش چوب طبیعی دارای زیبایی و جذابیت زیادی است. این روش برای کسانی که رنگ و نقوش چوب اصیل را می‌پسندند، اما بودجه کافی برای استفاده از آن را ندارند، مناسب است. این پوشش در پایان طراحی، برای حفاظت و ماندگاری، باید رنگ و جلاکاری شود.

بر خلاف کمد و کلوزت سبک مدرن که بسیار ساده است، این سبک به جزییات ریزی در نمای ظاهری خود توجه و دقت می‌کند. از آن‌جا که در این محصول چوب رنگ می‌شود، امکان تاب خوردن آن زیاد است. به همین دلیل در بعضی از طراحی‌های درب این محصول، آن را به صورت چند تکه و قاب شده می‌سازند. متخصصان طراحی کمد و کلوزت، درب‌های این محصول را به دو شیوه زیر قاب بندی می‌نمایند:

قاب تونیک

این کار به صورت دستی و به کمک اتصالات چوبی کام و زبانه انجام می‌گیرد. به دلیل زمان‌بر بودن این شیوه، هزینه آن بیشتر از نوع دیگر است. کیفیت این محصول از نوع دیگر آن بسیار بیشتر است.

قاب CNC

در این روش برای ایجاد قاب از ماشین‌آلات CNC استفاده می‌شود. این ماشین‌ها به شیوه گودبرداری و کف‌تراشی روی ام دی اف خام 25 میل طرح‌های مورد نظر را اجرا می‌نمایند. به دلیل ماشینی بودن این روش، اجرای آن سرعت بالاتری دارد، گرچه کیفیت اجرا در این روش کمتر از روش دستی است.

در طراحی و ساخت این وسیله، باید دقت زیادی شود. بر خلاف سبک مدرن توجه به زیبایی در این سبک در درجه اول قرار دارد. در این سبک نمی‌توان قفسه‌های نامتقارن و غیر هم اندازه ساخت. هم‌چنین، اصول هندسی دقیق در ابعاد کار باید رعایت شود. این اصول در نمای ظاهری و نیز در داخل کمد و کلوزت باید رعایت شود. به همین دلیل بهتر است هرچه در یک جهت ساخته می‌شود، در جهت دیگر نیز ساخته شود. اگر ویترینی برای این وسیله در نظر گرفته می‌شود، باید در وسط قرار گیرد و یا در دو سمت دو ویترین نصب شود. آینه قدی می‌تواند در وسط کمد نصب شود. در غیر این صورت می‌توانید آینه را به صورت مخفی در درب‌ها جاسازی نمایید. دقت نمایید که کمد و کلوزت نئوکلاسیک دارای تاج و دامنه در حاشیه و اطراف کار است.
این وسیله در سبک نئوکلاسیک دارای نورپردازی در نمای ظاهری برای ایجاد جلوه و شکوه بیشتر است. استفاده از لامپ‌های مخصوص و نصب آن‌ها در نقاط مورد نیاز، به دقت و توجه متخصصان این کار نیاز دارد. وجود نور برای روشن شدن فضاهای داخلی نیز امری ضروری است.
بر خلاف سبک مدرن که تاکید روی دستگیره‌ای صیقلی با رنگ و متریال انعکاسی دارد، در این سبک دست‌گیره‌ها زیاد چشم‌گیر نیستند. استفاده از دستگیره‌های کوچک در این وسیله بسیار رایج است. نمای ظاهری کمد و کلوزت نئوکلاسیک آنقدر جذاب و زیبا است که نیازی به جلوه‌بخشی توسط دستگیره ندارد.
کلوزت روم نام اتاق یا فضایی است که از همه طرف برای آن کمد و کلوزت طراحی شده است. قفسه‌ها، طبقه‌ها، ویترین‌ها و درآورهای مناسب برای کیف، کفش، لباس، لوازم آرایش و هر وسیله‌ی پوشیدنی در ابعاد و طرح‌های گوناگون در کمال هماهنگی به صورت تک‌رنگ یا رنگ‌های مکمل طراحی می‌شوند. در این اتاق میز آرایش، مبل یا نیمکت مناسب برای نشستن و پوشیدن لباس نیز وجود دارد.
برای خرید این محصول باید به سراغ شرکت‌های متخصص، متبحر و معتبر بروید. ساخت این محصول با جزییات دقیق خود، نیاز به مهارت کافی و متریال باکیفیت دارد. حتی رنگ کردن این محصول نیز نیاز به رنگی با کیفیت دارد. این نکات باعث می‌شوند که بعضی افراد سودجو با ارایه متریال یا رنگ نامناسب، قیمت نهایی کار را پایین حساب می‌کنند. اما در نهایت بعد از مدتی از کیفیت کار کاسته می‌شود. طراحان و متخصصان شرکت تخصصی نووآ این محصول را با بهترین کیفیت به صورت بسیار تخصصی در محل مورد نظر اجرا خواهند نمود. برای مشاوره در این زمینه با ما تماس بگیرید.
قیمت کمد و کلوزت نئوکلاسیک با توجه به نوع چوب، شیوه طراحی، روش ساخت، مراحل رنگ و نوع قاب آن تعیین می‌شود. استفاده از آپشن‌های مختلف در قیمت نهایی تاثیرگذار است. برای برآورد هزینه و آگاهی از قیمت کمد و کلوزت نئوکلاسیک با توجه به متراژ کار، با مشاوران ما تماس بگیرد.
در این مقاله درباره‌ی کمد و کلوزت نئوکلاسیک صحبت شد. این محصول دارای ویژگی‌های خاصی است که در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم. شیوه طراحی، نوع متریال، شیوه اجرا، شیوه قاب‌بندی و جزییات اجرای آن در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفت. این محصول در شرکت نووآ توسط متخصصین طراحی و اجرا در حداقل زمان ممکن آماده تحویل است.