معماری‌ و نمای فضاهای داخلی امروزه بسیار هدفمند، شیک و لوکس شده است. هر فضایی با طراحی ویژه‌، نیاز به نظم، زیبایی و خلاقیت دارد. برای رسیدن به این هدف نیاز است در همه زمینه‌ها به شکلی تخصصی اقدام شود. کمد و کلوزت وسیله‌ای جهت ایجاد نظم بخشی مدرن با جلوه‌ی بصری خاص در یک مکان داخلی است. این وسیله متناسب با فضای داخلی به صورت سفارشی طراحی خواهد شد. در این مقاله در زمینه کمد و کلوزت مدرن اطلاعاتی را برایتان ارایه خواهیم کرد. این اطلاعات راهنمای خوبی برای انتخاب، سفارش و خرید یک کمد و کلوزت مدرن است.
کلوزت روم نام اتاق یا نام فضایی است که در آن برای نگه‌داری اشیایی مانند لباس‌، کیف، کفش، وسایل آرایش و سایر لوازمی که نیاز به سازماندهی دارند، نظم و ترتیبی خاص و جذابی طراحی می‌شود. walk in closet علاوه بر کمد مخصوص لباس و اشیا متفاوت، دارای قفسه‌بندی، درآور، کشو، آینه قدی، ویترین و ملحقاتی از این قبیل است. این محصول در منازل لوکس و فضاهای خاص، بر اعتبار و شیک بودن معماری و دیزاین داخلی آن مکان می‌افزاید. در چنین اتاقی باید مکانی برای نشستن، آرایش کردن و پوشیدن کفش یا لباس در نظر گرفته ‌شود. وجود مبلمان یا نیمکت مخصوص برای این کار، در کنار کمد و کلوزت مدرن، زیبایی نمای آن را کامل می‌کند.
کلوزت روم برای فضای بزرگ، طراحی بسیار زیبا و جذابی خواهد داشت و همه جوانب کار در آن به بهترین شیوه نمایش داده خواهد شد. ممکن است این تصور به ذهن خطور کند که، برای طراحی و ساخت کمد و کلوزت نیاز به اتاقی بزرگ و جادار است. اما در واقعیت چنین نیست. کمد وکلوزت‌ مدرن می‌توانند برای هر فضایی با هر اندازه‌ای طراحی شود. یک طراح ماهر می‌تواند این محصول را برای نقاط کور و غیرقابل استفاده نیز به بهترین شیوه با در نظر گرفتن بسیاری از جزییات، اجرا نماید.
سبک مدرن دارای ویژگی‌های خاص خود است. برای طراحی این وسیله در سبک مدرن نکات زیر باید مورد توجه قرار گیرد:
  • طراحی نمای کلی ساده و بدون حاشیه
  • استفاده از خطوط افقی و عمودی با انحنا‌های بسیار کم
  • تا جای ممکن مخفی کردن همه موارد غیرضروری
  • استفاده از عناصر انعکاسی مانند شیشه و فلزات صیقلی
  • استفاده از رنگ‌هایی مانند سفید، طوسی، خاکستری، بژ و کرم
  • کاربردی بودن همه قفسه‌ها و طبقات داخلی
  • توجه به اصل مطلب در کلیه نماهای خارجی و داخلی آن
  • استفاده از نورپردازی ملایم و شیک برای نماهای داخلی
متریال اصلی کمد و کلوزت مدرن چوب است. این وسیله در سبک مدرن به صورت کاربردی و مناسب استفاده زندگی روزمره طراحی می‌شود. به منظور پایین آوردن هزینه نهایی آن، از متریال چوب طبیعی برای این محصول کمتر استفاده می‌شود. استفاده از چوب ام دی اف برای ساخت آن بسیار متداول است. چوب مهندسی شده MDF با روکش‌های متفاوت، رنگ‌ها و جلاهای مختلف در طراحی و ارایه این وسیله به بهترین شکل عمل می‌نماید. چوب ام دی اف هزینه نهایی این محصول را پایین می‌آورد. در ادامه به انواع روکش‌های ام دی اف مناسب برای این وسیله اشاره می‌کنیم.
انواع روکش‌های مناسب ام دی اف، با اجرای وکیوم، رنگ‌های پولیشی و پلی استر قابل سفارش، در رنگ‌بندی‌های متفاوت است. از انواع روکش‌های ام دی اف مناسب این وسیله در سبک مدرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روکش اکرلیک

روکش اکرلیک دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ظاهر درخشان
  • دارای مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و حرارت
  • تمیز کردن آسان
  • قیمت بالا نسبت به بقیه روکش‌ها
  • روکش هایگلاس

    ماده پلکسی گلس برای افزایش مقاومت سطحی و براق شدن ام دی اف در این روکش استفاده می‌شود. این روکش از نظر درخشندگی در رتبه دوم بعد از اکرلیک قرار دارد.

    روکش لمینت

    این نوع روکش درخشندگی کمتری نسبت به دو نوع قبل دارد. لمینت روکشی مات است.

    روکش ممبران

    این روکش نیز تنوع رنگی فراوانی دارد و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. ممبران کیفیت پایین‌تری نسبت به لمینت دارد.

    روکش چوب طبیعی

    برای کسانی که طرح چوب دوست دارند، طراحی این وسیله با روکش چوب طبیعی بسیار جذاب است. ام دی اف با روکش طرح چوب، زیبایی و اصالتی ویژه به نمای کار می‌بخشد و از هزینه استفاده از چوب طبیعی برای کل طرح می‌کاهد.

از آن‌جا که این وسیله مکان نگه‌داری اشیا خاص مانند لباس، کیف، کفش، کمربند، لوازم آرایش و ... است، بنابراین وجود یک آینه قدی می‌تواند بسیار کاربردی و کمک کننده باشد. این آینه می‌تواند در نمای بیرونی و یا در نمای داخلی طراحی شود. به این شیوه، می‌توان تصویر خود را دید و به بهترین شیوه خود را آراست.
خرید و سفارش کمد وکلوزت مدرن نیاز به دقت و توجه دارد. این وسیله برای ماندگاری نیاز به متریال مناسب دارد. هم‌چنین طراحی کاربردی، جانمایی و استفادهمتخصصان طراحی هر وسیله در سبک مدرن، به دنبال توجه به کلیت کار و اجرای نکات اصلی و غیر ضروری هستند. اما این نکته نباید باعث کاسته شدن از جذابیت و گیرایی نمای ظاهری آن وسیله شود. به همین دلیل، برای کمد و کلوزت در این سبک استفاده از دستگیره فلزی با متریال فلزات براق و چشم‌گیر بسیار متداول است. فلزاتی با رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، مسی و دودی باعث زیبایی این وسیله خواهند شد.
خرید و سفارش کمد وکلوزت مدرن نیاز به دقت و توجه دارد. این وسیله برای ماندگاری نیاز به متریال مناسب دارد. هم‌چنین طراحی کاربردی، جانمایی و استفادهطراحی نمای داخلی کمد و کلوزت باید دقیق و با برنامه باشد. در طراحی داخلی آن، فضایی برای رگال لباس‌های قدی در نظر گرفته می‌شود. لباس‌های مردانه به فضای کوچک‌تری نیاز دارند. لباس‌های زنانه قدی هستند و فضایی بزرگ را اشغال خواهند کرد. با این وجود می‌توان قسمت لباس زنانه را نیز به دو بخش کوچک برای لباس‌های کوتاه و بلند برای لباس‌های مجلسی تقسیم نمود. کیف‌ها به طبقاتی با ارتفاع مناسب نیاز دارند. قفسه کفش‌ها می‌تواندکوچک‌تر از قفسه کیف‌ها باشد و در عوض چندین طبقه برای آن‌ها در نظر گرفته شود. بهتر است کمد لباس‌ها از بقیه قفسه‌ها جدا باشد تا نمای درونی کمد بعد از باز شدن درب آن نظم بیشتری داشته باشد. برای زیور آلات، لوازم آرایش و وسایل کوچکی، طراحی قفسه‌های کوچک کفایت می‌کند. کشوها یا ویترین‌ها نیز می‌توانند جای مناسبی برای این دست وسایل باشند.
خرید و سفارش کمد وکلوزت مدرن نیاز به دقت و توجه دارد. این وسیله برای ماندگاری نیاز به متریال مناسب دارد. هم‌چنین طراحی کاربردی، جانمایی و استفاده حداکثری با توجه به فضای موجود، نیاز به راهنمایی و مشاوره با متخصص و بلد این راه دارد. متخصصان و مشاوران شرکت نووآ با حضور در مکان مورد نظر و ارایه مشاوره در این زمینه کمک‌تان می‌کنند تا انتخابی مناسب داشته باشید. طراحی سه بعدی کمد و کلوزت مدرن نیز، کمک قابل توجهی در انتخاب مدل و سفارش آن دارد. جهت مشاوره در زمینه این محصول با ما تماس بگیرید.
این وسیله در نووآ با توجه به نوع متریال به‌کار رفته، روکش‌های متفاوت، متراژ و آپشن‌های طراحی و نصب شده در آن، قیمت‌گذاری می‌شود. قیمت کمد و کلوزت مدرن در نووآ با توجه به کیفیت متریال و طراحی بسیار شیک و مدرن آن بسیار مناسب خواهد بود. برای آگاهی از قیمت این محصول می‌توانید با مشاوران نووآ تماس بگیرید و با توجه به اندازه فضای مورد نظر برآورد هزینه نمایید.
در این مقاله کمد و کابینت مدرن را مورد بررسی دقیق قرار دادیم. اطلاعات مهمی در زمینه ویژگی‌های این وسیله در سبک مدرن ارایه شد. هم‌چنین در زمینه متریال به کار رفته در این محصول صحبت کردیم. مهم‎ترین متریال مناسب برای سبک مدرن چوب و به ویژه MDF است. در این مقاله انواع روکش مناسب برای چوب ام دی اف را معرفی کردیم. هم‎چنین درباره‌ی شیوه طراحی داخلی، لزوم وجود آینه قدی و انواع دستگیره مناسب کمد و کلوزت مدرن صحبت شد. در پایان نیز اطلاعاتی درباره خرید و قیمت کمد و کلوزت مدرن ارایه شد. درتیم تخصصی نووآ، کمد وکلوزت در دو سبک ارایه می‌شود. در این مقاله کمد و کلوزت مدرن مورد بررسی قرار گرفت.