کابینت وسیله‌ای جهت نظم بخشیدن به وسایل یک آشپزخانه است. آشپزخانه درصورت نداشتن یک کابینت متناسب می‌تواند به بی‌نظم‌ترین جای ممکن در یک فضای داخلی تبدیل شود. امروزه وجود معماری‌های داخلی لوکس و زیبا لزوم داشتن یک کابینت لوکس را ایجاد می‌نماید. در این متن درباره‌ی ویژگی‌های کابینت کلاسیک صحبت می‌کنیم. این کابینت‌ زیبا و چشم‌نواز، آن‌چنان زیبایی را به فضای داخلی آشپزخانه هدیه می‌دهد، که خود می‌توانند منشا الهام برای سایر وسایل شود. این سبک کابینت دارای ویژگی‌های خاصی است که در ادامه این مقاله تعدادی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.
برای انتخاب یا سفارش کابینت در این سبک باید ریزه‌کاری‌ها و جزییات آن را بدانید تا به کمک این آگاهی، بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. این کابینت‌های بسیار لوکس در طراحی ظاهری خود دارای اصول دقیق و محاسبات ریاضی منطقی هستند. تناسبات تا حد اعلا در این سبک کابینت رعایت می‌شود. طراح کابینت‌ساز سعی خواهد کرد، در معماری این کابینت به صورت جزیی در هر بخش و به صورت کلی در نمای کلی کار، طرحی متقارن، ایجاد نماید. استفاده از تاج، نقوش برجسته، سرستون و ستون در نمای ظاهری این کابینت امری رایج است. این سبک کابینت تمایل به بازسازی نقوش قصرهای یونان و روم باستان دارد. به همین دلیل از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای در قسمت‌های دارای نقوش برجسته و آنتیک‌کاری برای قدیمی نشان دادن نمای ظاهری آن استفاده می‌شود. کابینت کلاسیک سفید، کابینت دورنگ متضاد و کابینت کلاسیک قهوه‌ای در این سبک بسیار محبوب هستند.
مشخصه ویژه کابینت با سبک مدرن، سادگی و تمرکز روی کلیت کار است. سبک مدرن مینیمال پسند است و جزییات را در صورت کاربردی نبودن حدف می‌کند. کابینت نئوکلاسیک اما کمی جزییات به همراه خود دارد. رنگ‌ها در این سبک دارای رنگ‌بندی متفاوت هستند. در سبک نئوکلاسیک تمایل طراح به سمت زیبایی و ارایه ریزه‌کاری‌ها دیده می‌شود. سبک کلاسیک اما لوکس پسند و لاکچری گونه است. استفاده از متریال اصیل، رنگ‌بندی‌های خاص و نقوش زیبای باشکوه بر جلوه و جلال آن می‌افزاید. گرچه طراحی این نمای باشکوه و پرجلال، بر هزینه نهایی این سبک کابینت، نسبت به دو نوع دیگر ذکر شده می‌افزاید، اما جنس مرغوب و زیبایی منحصر به فرد این سبک، ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد.
کابینت کلاسیک دارای ویژگی‌های خاص دیگری نیز در طراحی است، که در ادامه این نوشتار به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تاج، زیرچراغی و زیر دامنه

این سبک کابینت‌ها در قسمت بالا و پایین کابینت دیواری خود، به ترتیب دارای تاج و زیرچراغ هستند. تاج جهت پوشش قسمت بالایی و زیرچراغ جهت پوشش قسمت پایینی کابینت دیواری استفاده می‌شود. در قسمت زیر کابینت دیواری استفاده از لامپ‌های مخصوص در نورپردازی و جلوه‌بخشی بیشتر این کابینت بسیار موثر است. در لبه پایینی کابینت‌های کلاسیک، روی زمین، زیر دامنه طراحی می‌شود. زیر دامنه جهت پوشش قسمت پایینی کابینت ساخته می‌شود.

طراحی جزیره

جزیره در کابینت‌های امروزی به شرط داشتن فضای کافی برای ساخت آن، در مرکز آشپزخانه، طراحی می‌شود. جزیره برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:
  • جزیره مخصوص نگه‌داری وسایل
  • جزیره مخصوص آشپزی
  • جزیره مخصوص شستشوی ظروف
  • جزیره مخصوص میز نهار خوری
در بخش جزیره این سبک کابینت، ستون و سرستون طراحی می‌شود.

استفاده از پوشش هود

از آن‌جا که هود دارای نمایی جداگانه در هر آشپزخانه‌ای است، ممکن است با سبک کابینت هماهنگی نداشته باشد. برای ایجاد هماهنگی، کاور هود، متناسب با طراحی کابینت طراحی می‌شود. در سبک کلاسیک، طراحی این قسمت با استفاده از نقوش برجسته، منبت کاری و رنگ‌بندی جذاب ارایه می‌شود.

ویترین شیشه‌ای

استفاده از ویترین شیشه‌ای در این سبک بسیار رایج است. این ویترین جهت ایجاد تنوع و نمایش ظروف و اشیا آنتیک و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حاشیه‌های این ویترین از ستون و سرستون استفاده می‌شود.

اکسسوری در طراحی کابینت

استفاده از اکسسوری‌های لوکس و زیبا برای نقاط غیرقابل استفاده و دور از دسترس، این سبک کابینت را بسیار کاربردی می‌کند. این اکسسوری‌ها کمک می‌کنند تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از همه فضاهای داخلی داشته باشیم. امروزه اکسسوری‌های خلاقانه‌ای جهت قرار دادن مواد شستشو، سبد سیب زمینی و پیاز، میز اتو، جای ادویه‌جات و ...با توجه به سفارش و سلیقه مشتری برای نقاط کور آشپزخانه طراحی می‌شوند.

دست‌گیره کابینت

در این سبک کابینت، با آن‌همه ابهت و شکوه، باید از دستگیره‌های شایسته‌ای استفاده شود. به همین دلیل دست‌گیره‌ها در این نوع کابینت اغلب سرامیکی هستند. این دست‌گیره‌ها با توجه به رنگ کابینت دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند. دست‌گیره‌های طلایی، نقره‌ای، برنزی و مسی نیز، با چکش‌کاری‌ها و نقوش برجسته زیبا، در این سبک کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میز کابینت‌های زمینی

کابینت‌های روی زمین اغلب دارای سطح یا میزی سنگی هستند. استفاده از سنگ گرانیت، کوارتز و مرمر با طرح‌‌ها، نقوش اصیل و زیبای خود تجلی بخش معماری باشکوه آن است. در این سبک کابینت از سنگ مصنوعی کورین نیز برای پایین آمدن هزینه نهایی استفاده می‌شود.

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت کلاسیک با چوب طبیعیاین سبک کابینت بسیار لوکس است. چوب مورد استفاده در این سبک برای نمای ظاهری کابینت از درختان گردو، بلوط، راش و گیلاس است. چوب طبیعی امکان طراحی و نقوش برجسته بیشتری را فراهم می‌نماید. جنس بدنه این نوع کابینت ام دی اف است.

کابینت کلاسیک با چوب MDF

این نوع کابینت خود دارای دو شیوه ارایه متفاوت زیر است:

کابینت کلاسیک با روکش مخصوص ام دی اف

در این مدل چوب کابینت از MDF خام است و دارای روکش‌های متفاوتی مانند اکرلیک، هایگلاس، ممبران و ملامینه است. این روکش‌ها هر کدام نمای خاصی به این محصول خواهند بخشید. هر کدام از این روکش‌ها ویژگی‌های ظاهری و فیزیکی مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال؛ روکش‌های هایگلاس و اکرلیک براق هستند و روکش‌های ملامینه و ممبران مات هستند.

کابینت کلاسیک با روکش چوب طبیعی

در این مدل چوب ام دی اف خام، با روکش چوب طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روکش‌ها نمای چوب طبیعی را دارند و برای کسانی که طراحی طبیعی و بکر را می‌پسندند، اما بودجه کمتری برای این کار دارند مناسب است.

کابینت کلاسیک رومی

این کابینت ترکیبی از چوب طبیعی و چوب مصنوعی است. نکته قابل توجه در این نوع کابینت اصول طراحی آن به شیوه طراحی قصرهای روم باستان و رنگ بندی روشن آن است.

کابینت کلاسیک نووآ

کابینت‌های نووآ دارای دو گروه بزرگ هستند. گروه اول شامل کابینت‌های خانگی و اداری و گروه دوم شامل کابینت روشویی است. کابینت‌های کلاسیک نووآ در گروه کابینت‌های خانگی و اداری قرار دارند. در این سبک کابینت، تنوع فراوان در طراحی، متریال و رنگ ارایه می‌شود. طراحان و متخصصان نووآ با حضور در آدرس مورد نظر مشتری، نظریات کارشناسانه خود را ارایه می‌دهند و بعد از برآورد قیمت اقدام به طراحی سه بعدی و ساخت کابینت سفارشی می‌نمایند.

برای خرید کابینت‌ها سبک کلاسیک به دقت عمل نمایید. این کابینت قیمت بالایی دارد. استفاده از متریال اصل در ساخت این سبک کابینت مهم است. در صورتی‌که متریال و جنس غیراصلی می‌تواند در ارایه کیفیت تاثیر بسیار زیادی بگذارد. گرچه این محصول با جنس غیراصلی نیز ممکن است، نمای خوبی داشته باشد، اما در دراز مدت به سرعت کیفیت خود را از دست داده و مشتری را مجبور به بازسازی یا تعویض کابینت خود می‌نماید. نووآ شرکت تخصصی در زمینه ارایه مشاوره، طراحی و ساخت کابینت‌، از بهترین متریال با بالاترین کیفیت و بهترین ماشین‌ها و ابزار آلات توسط متخصصین و اهل فن در زمینه ساخت کابینت است. برای گرفتن مشاوره و آگاهی در زمینه خرید و سفارش این محصول با متخصصان ما تماس بگیرید.
قیمت کابینت کلاسیک با توجه به متریال، کیفیت و طراحی آن تعیین می‌شود. نرخ تعیین شده در محاسبه هر آپشن از پیش تعیین شده و استاندارد است. به همین دلیل برای آگاهی از قیمت هر متر از این سبک کابینت با متخصصان معتبر مشاوره نمایید. دقت داشته باشید که؛ حتی نوع رنگ و سبک رنگ کردن نیز می‌تواند مرغوب و غیر مرغوب باشد. همه این موارد در قیمت نهایی کابینت کلاسیک تاثیر خواهند گذاشت. مشاوران ما آماده ارایه راهنمایی به مشتریان گران‌قدر هستند.
در این مقاله اطلاعاتی درباره ویژگی‌های کابینت با سبک کلاسیک ارایه شد. این سبک بسیار لوکس و زیبا است و دارای طراحی دقیق و با معماری ویژه است. در این مقاله مقایسه سبک کلاسیک با سبک مدرن و نئوکلاسیک انجام شد. هم‌چنین 8 نکته مهم درباره طراحی کابینت در این سبک مطرح شد. انواع کابینت با سبک کلاسیک معرفی شدند. در پایان کار نیز بعد از معرفی کابینت کلاسیک نووآ چگونگی خرید و سفارش کابینت در این سبک بیان شد.