عوامل زیادی در قیمت کابینت تاثیر می‌گذارند. با توجه به ابعاد و متراژ بالا، این محصول قیمت زیادی خواهد داشت. اما از آن‌جا که سبک مدرن مینیمال پسند است،کابینت‌ها همان قفسه‌ها و شلف‌های قدیمی هستند که بروزرسانی شده‌اند و جلوه و نمایی زیبا به خود گرفته‌اند. کابینت‌ها نیز هم‌چون معماری فضای داخلی سبک‌ها خاصی دارند. هدف از ساخت یک وسیله در سبک خاص، علاوه بر کاربردی بودن آن، ایجاد هماهنگی و همگونی آن با سایر اجزای آن محیط است. هم‎‌چنین بعضی سبک‌های خاص آن‌چنان زیبا و چشم‌گیر هستند که حضورشان در یک فضای داخلی، ارزش و اعتبار ویژه‌ای به آن فضا می‌بخشند. کابینت نئو کلاسیک نیز از این دست سبک‌های محبوب و جذاب است که به تنهایی می‌تواند جادو کند و جذابیت ایجاد نماید. این سبک یکی از سبک‌های جدید و ترند محسوب می‌شود. به همین دلیل برای آن‌که وسیله‌ای در این سبک را انتخاب کنید، باید با ویژگی‌های آن آشنایی داشته باشید. در این مقاله اطلاعات ارزشمندی درباره‌ی کابینت‌های سبک نئوکلاسیک ارایه می‌کنیم.
کابینت‌های نووآ دارای دو نوع زیر هستند:
  • کابینت خانگی و اداری
  • کابینت روشویی
کابینت نئوکلاسیک در گروه بزرگ کابینت خانگی و اداری قرار دارد. در این مقاله اطلاعات مهمی درباره‌ی این محصول ارایه خواهیم کرد.
اگر به دنبال خرید کابینت نئوکلاسیک هستید، باید نکاتی را درنظر داشته باشید. از جمله آن‌که برای ساخت این نوع کابینت به سراغ شرکت‌های شناخته شده، صاحب نامواقعیت آن است که مشتری همیشه به دنبال جنس ارزان است. قیمت تمام شده کابینت سبک مدرن بسیار ارزان‌تر از نوع کلاسیک آن است. سبک مدرن بسیار محبوب است. اما به مرور زمان کمی از محبوبیت آن به دلیل یک‌نواختی طرح‌ها و عدم توجه به جزییات کاسته شده است. سبک کلاسیک نیز زیبایی‌های خود را دارد، اما کمی هزینه بردار است. به همین دلیل سبکی نو با نام نئوکلاسیک پا به عرصه وجود گذاشت. کابینت نئوکلاسیک سادگی و توجه به کلیات کار را از سبک مدرن و توجه به حاشیه‌ها را از سبک کلاسیک وام گرفته‌اند. این کابینت‌‍‌ها دارای ارتفاع بلند هستند. در این کابینت از حاشیه در چهار چوب، تاج در بالا و زیرچراغ در پایین استفاده می‌شود. در ادامه تعدادی از نکات مهم کابینت نئوکلاسیک را بیان می‌کنیم.
در این سبک از چوب طبیعی، چوب MDF خام و رنگ‌های پلی اورتان و پولیش استفاده می‌شود. از دیگر مشخصات فیزیکی این سبک کابینت آن است که یک فرم یا کلاف به عنوان قاب دور هر درب را پوشش می‌دهد. قسمت وسط درب کابینت صاف است و فلت در بخش میانی هر درب آن قرار دارد. در بالای تعدادی از مدل‌های آن‌، یک تاج و در زیر هر کابینت نیز زیرچراغ وجود دارد. زیر چراغ مانند قاب زیر کابینت را می‌پوشاند. در قسمت زیرین این کابینت چراغ مخصوص نصب می‌شود که به روشنایی سطح کار یا میز کابینت زیر خود کمک می‌کند و نمای زیبایی را ایجاد می‌نماید.
کابینت‌های این سبک دارای سه پوشش ظاهری هستند، که در ادامه درباره‌ی آن‌ها اطلاعاتی را ارایه می‌نماییم:

کابینت neoclassic با چوب طبیعی

کابینت‌های چوب طبیعی به ندرت در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما درصورت سفارش مشتری، درب‌های کابینت از چوب طبیعی درختان بلوط و راش ساخته می‌شود. ساخت این کابینت بسیار زمان‌بر است و هزینه بالایی دارد. زیبایی فوق‌العاده و خیره کننده این مدل کابینت‌ها مثال‌ زدنی است.

کابینت‌ neoclassic با چوب MDF و رنگ

این نوع کابینت‌ها از چوب خام ام دی اف ساخته می‌شوند و در پوشش خارجی دارای رنگ پلی اورتان هستند. این رنگ‌ها بنا به سلیقه مشتری انتخاب و اجرا می‌شوند. از ویژگی خوب این روش تنوع رنگی فراوان آن است. رنگ این کابینت‌ها باید از جنس مرغوب باشد، در غیر این صورت به زودی کیفیت کار را پایین می‌آورند.

کابینت‌ neoclassic با روکش چوب طبیعی

در این روشMDF خام توسط یک لایه روکش چوب طبیعی پوشش داده می‌شود. در مرحله بعد جهت تثبیت و ماندگاری آن از رنگ‌های جلا و رنگ‌های پوششی استفاده می‌شود. در این شیوه طرح‌ و برجستگی‌های روی چوب قابل مشاهده است. این روش، از آن‌جا که طرح چوب طبیعی را به نمایش می‌گذارد، زیبایی روش اول را تا حدودی به همراه دارد. از نظر قیمت، استفاده از این روکش، بسیار مناسب‌تر از چوب طبیعی است.

سبک نئو کلاسیک در کابینت یک دستورالعمل عمومی دارد که در بالا شرح داده شد. این سبک کابینت، خود دارای طرح‌های گوناگون و مدل‌های متنوع است. اما این سبک خود دارای دو زیر سبک دیگر نیز است. دو سبک میلانو و انزو از دیگر سبک‌های نئوکلاسیک هستند، که هر کدام علاوه بر داشتن ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک ویژگی‌‌ها و مشخصات منحصر به فرد خود را نیز دارند.
سبک نئو کلاسیک در کابینت یک دستورالعمل عمومی دارد که در بالا شرح داده شد. این سبک کابینت، خود دارای طرح‌های گوناگون و مدل‌های متنوع است. اما اینبگذارید ابتدا درباره نکات مثبت کابینت نئو کلاسیک صحبت کنیم. این کابینت‌ها دارای ویژگی‌ها خوبی مانند ابزار خوری، لبه‌های گرد طرح‌دار و رنگ پذیری هستند. این یعنی می‌توان متناسب با هر معماری داخلی و هر طراحی دیزاینی کابینتی مورد پسند انتخاب کرد. انتخاب رنگ این سبک کابینت نیز بسیار متنوع است و حتی می‌توان درجه براق یا مات بودن سطح کار را سفارش داد. اما کابینت‌های مدرن ساده و بدون حاشیه هستند و به مرور ممکن است، یکنواخت ‌شوند. سبک کلاسیک اما باید دارای اجرای خاص باشد و بیشتر چوب خالص و ابزار خورده با منبت‌کاری‌ها و تاج‌های شکیل و برجسته را می‌پسندد. از این جهت هزینه نهایی را تا حد زیادی بالا می‌برد. وجود سبکی مانند نئوکلاسیک کمک می‌کند، تا حد تعادل این دو سبک حفظ شود و هزینه سنگین سبک کلاسیک و یکنواختی نمای ظاهری سبک مدرن جبران شود.
کابینت‌های نئوکلاسیک دارای دو نوع قاب اصلی است، که در ادامه متن توضیحاتی درباره‌ی هر یک ارایه می‌کنیم:

قاب CNC

این روش بسیار سریع و به کمک ماشین‌آلات CNC انجام می‌شود. این روش روی ام دی اف خام 25 میل و به شیوه کف‌ تراشی و گود برداری طرح، روی درب کابینت انجام می‌شود. از معایب این روش آن است که امکان تاب‌ خوردگی چوب درب کابینت بعد از اجرای رنگ وجود دارد و از مزایای این روش می‌توان به قیمت پایین‌تر آن اشاره کرد.

قاب تونیک

چوب انعطاف‌پذیر است و ممکن است به مرور زمان یا تحت تاثیر عوامل مختلف مانند رطوبت، تاب بردارد. به همین دلیل درب‌های کابینت‌ در این روش به صورت چند تکه ساخته می‌شود. این روش به صورت دستی، با کمک اتصالات کام و زبانه انجام می‌‌شود. اجرای روش تونیک، وقت‌گیر و زمان‌بر است. از مزیت‌های این روش آن است که بعد از رنگ شدن درب کابینت، امکان تاب برداشتن چوب آن وجود ندارد. قیمت اجرای این روش، به دلیل آن‌که کار دست است، بیشتر از روش CNC است.

این سبک کابینت‌ها با روش اجرای خاص خود، دست مشتری را در انتخاب رنگ آزاد گذاشته‌اند. مشتری می‌تواند از میان کالیته یا رال رنگ، رنگی متناسب با معماری داخلی و سبک دیزاین فضای آشپزخانه خود، انتخاب نماید. اما در این میان، تعدادی از رنگ‌ها هستند که در این سبک محبوبیت بیشتری دارند. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کابینت نئوکلاسیک طوسی

این رنگ از طیف‌های کم‌رنگ تا پررنگ قابل اجرا است. درجه براق بودن و مات بودن این رنگ به صورت زیر است:
  • کابینت رنگ طوسی مات نئوکلاسیک
  • کابینت طوسی سوپر مات نئو کلاسیک
  • کابینت طوسی براق نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک سفید

رنگ‌های روشن، به ویژه رنگ سفید باعث بزرگ نشان دادن فضا می‌شوند. استفاده از رنگ سفید باعث می‌شود، هماهنگی با بقیه اجزای کابینت مانند صفحه کانتر، جزیره و ... آسان‌تر باشد. البته ممکن است لکه و گرد و خاک در رنگ سفید، از سایر رنگ‌ها بیشتر خود را نشان دهد. اگر نگران این مورد هستید، توصیه می‌کنیم از رنگ‌های سوپر براق مانند رنگ‌های پولیشی استفاده نمایید، که تمیز کردن و لکه‌بری آن‌ بسیار آسان است.

اگر به دنبال خرید کابینت نئوکلاسیک هستید، باید نکاتی را درنظر داشته باشید. از جمله آن‌که برای ساخت این نوع کابینت به سراغ شرکت‌های شناخته شده، صاحب نام و معتبر بروید. دلیل این توصیه آن است که برای بسیاری از مواد مورد استفاده در این محصول جنس فیک و تقلبی نیز وجود دارد. یک شرکت با اعتبار، هیچ‌گاه با ارایه محصول بی‌کیفیت مشتریان خود را از دست نمی‌دهد. شرکت نووآ یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه است. متخصصان و کارشناسان ما با حضور در محل مورد نظر، نظرات کارشناسانه خود را به‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند.
برای آگاهی از قیمت این محصول می‌توانید جزییات دقیق را از مشاوران و کارشناسان ما بپرسید. توجه داشته باشید که بعضی از افراد با سودجویی و جایگزین کردن جنس فیک و یا استفاده از رنگ بی‌کیفیت در این محصول قیمت کابینت را از مراکز دیگر کمتر اعلام می‌کنند. در این حالت گاهی مشتری به علت عدم آگاهی ممکن است تصور کند که، قیمت بهتری برای این محصول ارایه شده است. در صورتی در در واقعیت چنین نیست. توصیه ما آن است که در این زمینه از شرکت‌های متخصص و معتبر راهنمایی بخواهید.
در این مقاله اطلاعاتی در زمینه کابینت نئو کلاسیک ارایه شد. ویژگی‌های آن بیان شد و مقایسه‌ای نیز با کابینت‌های سبک مدرن و کلاسیک انجام شد. این محصول ساختاری خاص دارد، که ویژگی‌های طراحی و نمای ظاهری آن به طور کامل بیان شد. هم‌چنین جزییات دقیق انواع پوشش کابینت، قاب و رنگ آن به طور دقیق بیان شد. در پایان نیز اطلاعاتی در زمینه خرید و قیمت کابینت نئوکلاسیک بیان شد.