یکی از انواع کابینت های موجود در بازار، کابینت مدرن است. کابینت مدرن در سال های اخیر با توجه به تغییر در دکوراسیون و معماری داخلی بسیار پرطرفدار شده است. رنگ، چوب، سادگی، حرکت به سمت مینیمالیسم در طراحی، از خصوصیات بارز کابینت های مدرن است. استفاده و جانمایی کابینت مدرن، اما در هر فضایی نمی تواند جالب و موثر باشد. در بحث معماری داخلی و دکوراسیون هم‌گونی اجزا برای ایجاد یک هارمونی در فضا بسیار مهم است. بنابراین پیش از خرید و جانمایی کابینت مدرن می بایست اطلاعات کافی از آن داشته باشیم. فضای در اختیار را بشناسیم. مطابق با بودجه اقدام به انتخاب، سفارش و خرید کنیم. از تولیدکنندگان و اعتبار آن ها در تولید و فروش کابینت باخبر باشیم و چندین مورد دیگر که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.
کابینت‌های نووا دارای دو نوع زیر هستند:
  • کابینت خانگی و اداری
  • کابینت روشویی
کابینت مدرن در گروه بزرگ کابینت خانگی و اداری قرار دارد. در این مقاله اطلاعات مهمی درباره‌ی این محصول ارایه خواهیم کرد.

ویژگی‌های مهم کابینت مدرن چیست؟

کابینت مدرن دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. این کابینت برای زندگی پر مشغله امروزی طراحی شده است. اجزا و نمای ظاهری این محصول به سمت سادگی و آرامش هدایت می‌شود. در نمای ظاهری این محصول از پرداختن به جزییات اجتناب می‌شود و تمام انرژی طراحان و متخصصان اجرا، روی کلیت و اصل موضوع معطوف خواهد شد. در این محصول از حداقل فضا، استفاده حداکثری خواهد شد. استفاده از خلاقیت و به‌کار بردن ایده‌های نو تاثیر زیادی در ارایه بهتر این محصول و جذابیت آن دارد. در این نوع کابینت از خطوط ساده، موازی و انحناهای محکم و تاثیرگذار استفاده می‌شود. نورپردازی خاص نیز در زیبایی این نوع کابینت تاثیرگذار است.

کابینت مدرن از چه موادی ساخته می شود؟

مهم‌ترین متریال در ساخت کابینت چوب است. چوب طبیعی و مصنوعی هر دو می‌توانند در ساخت این محصول مورد استفاده قرار گیرند. هم‌چنین عناصری مانند فلز و شیشه نیز در این نوع کابینت جایگاه ویژه‌ای دارند. از آن‌جا که سبک مدرن تمایل به بزرگتر نشان دادن ابعاد معماری داخلی دارد، به همین دلیل عناصری که بازتاب نور مناسبی دارند، مانند روکش‌های شفاف MDF، شیشه و فلز، در طراحی این محصول جایگاه خاصی دارند.

چوب طبیعی بسیار زیبا است اما هزینه زیادی دارد. در ساخت کابینت با چوب طبیعی برای سبک مدرن، باید از چوب‌های بدون طرح و گره استفاده کرد. کار با چوب درختان دشوار است و ساخت چنین کابینتی حتی برای متخصصان این فن بسیار وقت‌گیر و زمان‌بر است. توجه به این نکته ضروری است که در ساخت کابینت با چوب طبیعی فقط در نمای ظاهری از این نوع چوب استفاده می‌شود. برای نمای داخلی از چوب مهندسی شده‌ی MDF استفاده می‌شود، که کیفتی مناسب و ایده‌آل دارد. از آن‌جا که این سبک بسیار مینیمال پسند است و مناسب زندگی امروزی طراحی می‌شود، استفاده از متریال با قیمت مناسب در آن بیشتر کاربرد دارد. به همین دلیل چوب ام دی اف با ویژگی‌های مثبت خود، کمک قابل توجهی در طراحی آسان و رنگ‎بندی متنوع این محصول دارد. MDF با روکش‌های متفاوت در ساخت کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه انواع روکش‌های MDF در ساخت کابینت را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

کابینت مدرن های گلاس

این کابینت‌ها به خاطر براق و درخشنده بودن محبوبیتی ویژه دارند. سطح صیقلی و درخشنده این کابینت‌ها با انعکاس نور در بزرگ نشان دادن و جلوه بخشیدن به دیزاین فضای داخلی بسیار تاثیرگذار هستند. این کابینت نسبت به خش و ضربه حساس است و باید در زمان طراحی، ساخت و نگه‌داری نهایی احتیاط‌های لازم انجام شود.

کابینت مدرن پلی گلاس

کابینت پلی گلاس نیز مانند های گلاس براق و شفاف است. با این تفاوت که نسبت به آن استحکام و مقاومت بیشتری دارد. این عامل باعث می‌شود که در برابر ضربه، خش و رطوبت آسیب کمتری ببیند. پلی گلاس خود دارای دو نوع شفاف و مات است.

کابینت مدرن اکرلیک

اکرلیک نیز شفاف و براق است. قیمت بالایی دارد. زیبایی و ماندگاری آن نیز بسیار زیاد است. امروزه روکش اکرلیک به دلیل مقاومت بالا و زیبایی چشک‌گیر محبوبیتی ویژه در بین مشتریان یافته است.

کابینت مدرن ملامینه و ممبران

کابینت مدرن در رنگ‌های متنوع و با قیمت مناسب، دارای روکش‌هایی مانند ملامینه و ممبران است. این روکش‌ها مات هستند. کار با آن‌ها در زمان طراحی و ساخت آسان است و نگه‌داری و مراقبت زیادی نمی‌خواهند.

چوب طبیعی بسیار زیبا است اما هزینه زیادی دارد. در ساخت کابینت با چوب طبیعی برای سبک مدرن، باید از چوب‌های بدون طرح و گره استفاده کرد. کار با چوبدر طراحی کابینت مدرن باید اصول خاصی رعایت شود. آن‌چه حایز اهمیت است آن است که مشتری باید طرح نهایی را انتخاب نماید. در طراحی این سبک کابینت، اندازه، ابعاد و ویژگی‌های محیط اجرا نیز بسیار تاثیرگذار است. در ادامه نکات مهمی که در طراحی این محصول تاثیر می‌گذارند را بیان می‌کنیم:
  • استفاده از حداکثر فضا و ارتفاع زیاد بخش‌های متفاوت
  • طراحی کشو و کمدهای بزرگ، جادار و کاربردی
  • استفاده از اکسسوری‌های جذاب در نقاط دور از دسترس و کم استفاده
  • استفاده از شلف و قفسه بندی در انواع خاصی از آن
  • استفاده از جزیره‌هایی در مرکز آشپزخانه به عنوان میز نهارخوری، سینک ظرف‌شویی و میز کار
  • تنوع رنگی زیاد، به ویژه رنگ‌های روشن و شاداب، برای بزرگ نشان دادن ابعاد فضای داخلی
  • استفاده از درب‌های صاف و مسطح، بدون هیچ تزیین اضافه‌ای که بیشتر به صورت درب مخفی و درب‌های آسان باز شونده ارایه می‌شوند
در ادامه به تعدادی از سبک‌های اروپایی اشاره می‌کنیم:

کابینت ایتالیایی مدرن

این نوع کابینت ارتفاع کم‌تری نسبت به سایر انواع مدرن آن دارد. از شلف و قفسه در نمای ظاهری آن استفاده می‌‌شود. در ساخت این کابینت از برش‌های کمتری استفاده می‌شود.

کابینت اروپایی مدرن

این سبک، از جزیره در طراحی کابینت استفاده می‌کند. استفاده از نور طبیعی و پنجره‌های بزرگ کمک قابل توجهی در ارایه کابینت مدرن اروپایی دارد.

کابینت فرانسوی مدرن

کابینت‌های فرانسوی دارای اندزه‌های بزرگ هستند. کابینت‌های بالایی تا سقف امتداد دارند. استفاده از رنگ‌های روشن مانند کابینت سفید، کرم و طلایی در این سبک رایج است.

در سبک مدرن طیف رنگی سفید، خاکستری، قهوه‌ای، طلایی، نقره‌ای و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورود هر رنگ در این سبک به شرطی مجاز است که در نمای داخلی و معماری فضا، تضاد آشکار و نابه‌جایی ایجاد نکند. رنگ‌های روشن و براق در این سبک محبوبیتی ویژه دارند. با این وجود هیچ اشکالی ندارد نمای یک کابینت سفید- مشکی باشد. استفاده از کابینت دورنگ و ترکیبی نیز در این سبک بسیار رایج است. گاهی نیز استفاده از رنگ‌های خاص مانند طلایی یا نقره‌ای در لوکس و زیبا کردن نمای ظاهری معجزه می‌کند.
کابینت مدرن با توجه به فضای داخلی به‌صورت سفارشی طراحی و ساخته می‌شود. علاوه بر ابعاد فضا، هارمونی و هماهنگی این محصول با سایر اجزای معماری داخلی مهم است. ساخت کابینت به صورت سفارشی ممکن است باعث شود که دست بعضی کابینت‌سازان برای ارایه قیمت بالا باز باشد. برای جلوگیری از دریافت قیمت نامتعارف، باید طراحی و ساخت محصول را به شرکت‌های معتبر، با ارایه قیمت از پیش تعیین شده بسپارید. شرکت نووا با متخصصان و مشاوران کارآمد، استاندارهای جدیدی را در طراحی و اجرای محصولات خود ارایه کرده‌اند. با تماس با متخصصان مجرب ما، می‌توانید برای طراحی و ساخت کابینت سفارشی خود اقدام نمایید. متخصصان ما با حضور در مکان مورد نظر و بررسی ساختار و فیزیک محیطی اقدام به طراحی کابینت می‌نمایند.
عوامل زیادی در قیمت کابینت تاثیر می‌گذارند. با توجه به ابعاد و متراژ بالا، این محصول قیمت زیادی خواهد داشت. اما از آن‌جا که سبک مدرن مینیمال پسند است، نسبت به کابینت‌های سبک کلاسیک قیمت کمتری را تحمیل می‌کند. در قیمت کابینت نکات زیر تاثیرگذار است:
  • متریال به‌کار رفته در ساخت نمای ظاهری و اسکلت کابینت
  • نوع روکش کابینت
  • ابعاد کابینت طراحی شده
  • مدل کابینت
  • استفاده از تجهیزات در قسمت‌های مختلف مانند لولا، دستگیره، آرام بند ، سینک و هود مخصوص و ...
قیمت کابینت مدرن ساخته شده در نووا با توجه به کیفیت، اجرا و طراحی، بنا بر قیمت‌های متعارف و استاندارد تعیین خواهد شد. مجموعه نووا با سابقه چندین ساله، طراحی، اجرا و ساخت محصولاتی عالی و با جزییات دقیق، متناسب با طرح پیشنهادی و سلیقه مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده است. برای گرفتن مشاوره و راهنمایی رایگان، می‌توانید با متخصصان و مشاوران ما تماس بگیرید و برآورد هزینه نمایید.
کابینت مدرن با توجه به فضای داخلی به‌صورت سفارشی طراحی و ساخته می‌شود. علاوه بر ابعاد فضا، هارمونی و هماهنگی این محصول با سایر اجزای معماری داخلیدر این مقاله اطلاعاتی درباره‌کابینت در سبک مدرن ارایه شد. کابینت در این سبک دارای ویژگی‌ها و طراحی خاصی است که در این متن به آن اشاره کردیم. متریال مورد استفاده در این محصول مورد بررسی قرار گرفت. اطلاعات زیادی درباره‌کابیت‌های چوبی با چوب طبیعی و MDF و روکش‌های متفاوت برای چوب ام دی اف ارایه شد. هم‌چنین درباره‌ی انواع سبک‌های ایتالیایی، اروپایی و فرانسوی نکات قابل توجهی ارایه شد. رنگ این کابینت نیز باید با معماری داخلی هارمونی داشته باشد که درباره‌ی آن صحبت کردیم. در پایان نیز اطلاعاتی درباره‌ی قیمت و خرید این محصول در شرکت تخصصی نووا ارایه شد.