امروزه بسیاری از خانه‌ها کوچک و کم‌جا هستند، در حالی‌که نیازهای ما، همان نیازهای گذشته هستند. این نیازها برای آن‌که رفع شوند، نیازمند فضایی بزرگ یا راه‌کاری ویژه هستند. یکی از این راه‌کارها استفاده از تخت خواب کم‌جا است. نووآ در گروه تخت خواب کم‌جا خود دو نوع تخت خواب را ارایه می‌کنند: تخت خواب تاشو و تخت خواب دو طبقه. این مقاله اطلاعاتی درباره‌ی تخت خواب تاشو ارایه می‌نماید. برای انتخاب این تخت خواب‌های جدید، نیاز است که از قبل اطلاعاتی داشته باشید. این آگاهی اولیه کمک‌تان می‌کند تا در انتخاب این وسیله با دقت و توجه کامل اقدام کنید و چیزی را سفارش دهید که بی عیب و نقص باشد.
تخت‌خواب‌های تاشو می‌توانند یک مشکل اساسی را حل کنند. مشکل کمبود جا، اصلی‌ترین دلیل برای انتخاب این وسیله است. خانه‌های امروزی دارای یک یا دو اتاق خواب هستند، که ممکن است خیلی بزرگ هم نباشند. اگر قرار باشد قسمت زیادی از فضای اتاق را تخت خواب بگیرد، دیگر جایی برای سایر وسایل نخواهد ماند. به همین دلیل متخصصان طراحی چیدمان، اقدام به طراحی تخت خواب تاشو نموده‌اند. این تخت خواب‌ها با ویژگی تاشو بودن، شرایطی را فراهم می‌کنند، تا در زمان عدم استفاده از آن، فضای بیشتری در اتاق فراهم شود. این تخت‌خواب‌ها می‌توانند به صورت آماده یا سفارشی ارایه شوند و دارای انواع گوناگونی هستند که بنابر نیاز مشتری طراحی می‌شوند.
این وسیله دارای انواع گوناگونی است. هر نوع آن ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای حل مشکلی طراحی شده است. در ادامه تعدادی از انواع این نوع تخت خواب را معرفی می‌نماییم:

تخت تاشو دیواری

این تخت‌ها در زمان عدم استفاده تا می‌شوند و مماس با دیوار قرار می‌گیرند. برای اتاق‌های خیلی کوچک این نوع تخت بسیار مناسب است.

تخت تاشوی کشویی

این نوع تخت به صورت کشو جمع می‌شود. این مدل چند منظوره محسوب می‌شود و می‌تواند در زمان جمع شدن به عنوان میز تحریر یا مبل استفاده شود.

تخت تاشو دو طبقه

تخت‌های تاشو دو طبقه می‌توانند به شیوه‌های متنوعی طراحی شوند. تخت دو طبقه برای خواب دو نفر طراحی می‌شود. هم‌چنین برای قسمت پایین تخت امکان جمع شدن تخت و یا چند منظوره شدن و تبدیل آن به کمد، میز تحریر، مبل راحتی و ... فراهم می‌شود.

تخت تاشو چند منظوره

تخت تاشو چند منظوره می‌تواند برای اهداف خاصی طراحی ‌شود. به عنوان مثال مشتری با کمبود جا مواجه است و نیاز به کمد و کلوزت دارد. طراحی یک تخت تاشو که در اطراف آن کمد و کلوزت با سبک خاصی طراحی شده است، مشکل را حل می‌نماید. ممکن است در اتاق نیاز به میز تحریر یا میز پذیرایی وجود داشته باشد. ممکن است اتاق خواب نیاز به دو تخت جداگانه تاشو و کمد داشته باشد. سفارش چنین تخت تاشویی امکانات زیادی را برای اتاق خواب فراهم می‌نماید. تخت‌های تاشو چند منظوره سفارشی، توانایی رفع مشکل کمبود جا را به بهترین شکل دارند.

تخت تاشو تک نفره یا دو نفره

این تخت خواب‌های تاشو می‌توانند برای اتاق خواب یک نفر یا اتاق‌ یک زوج مورد استفاده قرار بگیرند. پس می‌توان آن را متناسب با نیاز خریداری نمود.

تخت خواب تاشو مبلی

تخت تاشو مبلی برای مواقع زیر کاربرد دارند:
  • وقتی‌که مهمان برای رفع مشکل کمبود جای خواب
  • کاربردی بودن سوییت‌های دانشجویی
  • برای آپارتمان‌ها و سوییت‌های بسیار کوچک بدون اتاق خواب

تخت تاشو جک دار

این تخت‌ها برای مواقعی که به فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی وسایل لازم است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از جک کمک می‌کند تا در ناحیه زیر تخت وسایل به راحتی جاسازی شوند.

تخت خواب تاشو دستی یا برقی

تخت‌های تاشو برای آن‌که کاربردی باشند، هر روز باید باز و بسته شوند. باز و بسته شدن تخت خواب تاشو به دو شیوه دستی و برقی انجام می‌شود. روش برقی با استفاده از کنترل انجام می‌شود. این شیوه برای اتاق سالمندان و یا اتاق‌های خواب هتل‌ها بسیار مناسب است.

تخت‌های تاشو به دلیل آن‌که هم کاربردی هستند و هم بعد از جمع شدن جنبه تزیینی دارند، از هر دو منظر باید مورد توجه قرار گیرند. از آن‌جا که این تخت‌ها وزن سنگینی را تحمل می‌کنند، باید از جنس مناسب و دارای ابزار و یراق بسیار مرغوب باشند. در غیر این صورت به سرعت از حالت کاربردی بودن خارج می‌شوند. متریال اصلی این وسیله چوب است. هم‌چنین فلزات نیز در این وسیله به صورت ابزار و یراق‌آلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه درباره این دو متریال اصلی برای ساخت این وسیله صحبت می‌کنیم:

چوب

چوب مناسب برای این وسیله می‌تواند چوب طبیعی و مصنوعی باشد. اگر وسیله‌ای فوق لوکس و لاچری می‌خواهید این محصول را با چوب طبیعی درختانی مانند راش، افرا و بلوط سفارش دهید. اگر به دنبال وسیله‌ای با کیفیت و قیمت مناسب هستید، چوب مهندسی شده‌ی ‌MDF برای این محصول بسیار مناسب است. کیفیت این چوب بسیار خوب است و توان تحمل وزن سنگین را دارد. به‌علاوه روکش‌های متفاوت این چوب، شرایط را برای انتخاب تنوع رنگ، سبک و طرح‌های گوناگون آماده می‌نماید. در هنگام خرید این محصول به صورت آماده، بسیار دقت داشته باشید، تا چوب نامرغوب در آن به‌کار برده نشده باشد. روکش‌های چوب ام دی اف نیز برای ارایه این محصول در اجرای سبک‌های متفاوت، بسیار کمک کننده است.

فلز

فلزات به کار رفته در این محصول شامل قسمت‌های جانبی و ابزارهای آن است. این فلزات باید از جنس مرغوب و باکیفیت باشند. از جمله این ابزار و یراق‌آلات می‌توان موارد زیر را نام برد:
  • جک معمولی تخت
  • جک گازی تخت
  • لولای تخت
  • باکس فلزی تخت کم‌جا
  • بست یو شکل
  • آلن
  • دستگیره تی شکل
  • یراق جک
  • یراق اتصالات
  • انواع لولا
  • ابزارهای نجاری
  • درب ریلی و کرکره‌ای

این نوع تخت مزایای زیادی به همراه خود هدیه می‌دهد. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • مناسب برای مکان‌های کم‌جا
  • استفاده چند منظوره از یک وسیله
  • استفاده آسان و راحت از آن
  • زیبایی و لوکس بودن آن
  • توان نظم بخشیدن بسیار زیاد به فضاهای کوچک

ممکن است این وسیله دارای معایبی نیز باشد. از آن‌جا که این وسیله بسیار بزرگ است، در صورت نصب آن، امکان تغییر دکوراسیون در بیشتر موارد غیرممکن است. جابجایی و تغییر مکان نوع سفارشی آن بسیار سخت خواهد بود. در صورت استفاده از ابزار و یراق نامناسب، امکان خراب شدن اتصالات آن وجود دارد. هم‌چنین در نوع نامرغوب ملحقاتش، امکان پایین آمدن ناگهانی تخت وجود دارد. این مورد برای اتاق کودکان ممکن است بسیار خطرناک باشد. در صورت استفاده از چوب نامرغوب، فشار زیاد باعث شکستن تخت خواهد شد، که ممکن است خطرناک باشد.
برای خرید و سفارش این محصول به سراغ افراد معتبر و شرکت‌های صاحب نام بروید. اگر در ساخت این وسیله کمی بی‌توجهی شود و متریال بی‌کیفیت به‌کار رود ممکن است به سرعت تخت کارایی خود را از دست دهد. در هنگام خرید هدف خود را از پیش تعیین کنید. به جز تخت خواب به دنبال چه کاربرد دیگری از این وسیله تاشو هستید. ساخت وسایلی مانند میز تحریر، میز دکوری، کمد و کلوزت، کمد رخت‌خواب و ... این وسیله را بسیار سفارشی و کاربردی می‌نماید. متخصصان و کارشناسان نووآ آماده حضور در مکان مورد نظر مشتری و ارایه راهنمایی متناسب با فضای مورد نظر هستند. طراحی و ساخت این محصول در محل مورد نظر در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد. برای سفارش و خرید تخت تاشو نووآ با کارشناسان ما تماس بگیرید.
قیمت این وسیله به جنس متریال به‌کار رفته در آن و متراژ کار بستگی دارد. قیمت تخت خواب تاشو چند منظوره، بر حسب نوع کاربری آن تعیین می‌شود. قیمت متراژ این وسیله تعیین شده است و با توجه به اندازه و ابعاد آن محاسبه می‌شود. به یاد داشته باشید که کیفیت متریال این وسیله برای ماندگاری آن در سالیان دراز باید بسیار عالی باشد. قیمت ابزارآلات اصل با نوع فیک و غیر اصلی آن بسیار متفاوت است. به همین دلیل این محصول ممکن است در مراکز غیر معتبر با قیمت کمتر محاسبه شود. برای برآورد هزینه این محصول می‌توانید با ما مشاوره نمایید.
این مقاله اطلاعاتی درباره‌ی تخت خواب تاشو ارایه کرد. توجه به نوع کاربری این نوع تخت و متریال مورد استفاده در این وسیله بسیار حایز اهمیت است. انواع تخت خواب تاشو در این مقاله معرفی شدند. هم‌چنین متریال چوب و فلز که از مهم‌ترین مواد به کار رفته در این وسیله هستند، مورد بررسی قرار گرفتند. مزایا و معایب این نوع تخت در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در پایان نیز اطلاعاتی درباره‌ی خرید، سفارش و قیمت تخت خواب تاشو ارایه کردیم.